Länkbyten

Dessa tjejer har varit så snälla och fina att de har länkat mig så nu ska jag såklart länka dom här också.
 
Den här bloggen ägs av My, personligen har jag inte pratat med henne så mycket förutom genom kommentarerna men hon skriver grymt bra. Jag följer väldigt många noveller och denna är en av mina favoriter. Jättebra handling är det i den nuvarande novellen. Vad jag har förstått så ska hennes novell Take chances snart avslutas men har du inte läst denna novell tycker jag verkligen du ska kolla in denna, helt klart värd att läsa! (Klicka på bilden för att komma till bloggen)
 
Prologen:
Familjen Ross är en omtalad familj över hela Storbritannien. De två vuxna i familjen äger ett av de mest kändaste företaget för tillfället och har jobbat med många kända artister genom åren . Katelyn, eller Katie som hon också kallas för är tjejen som kommer få stå i centrum för denna novell. Hon är en osäker 19årig tjej som nyss gått ut gymnasiet. Självklart vill hon lyckas precis som resten av familjen har gjort. Hennes storasyster Veronica till ett exempel, den kända TV reporten som dagligen syntes på TVn. Eller hennes tvillingsyster Katherine, som fick all uppmärksamhet inom hennes passion och kärlek till sången, hon hann dock aldrig uppleva den stora känslan att stå på en riktigt stor scen och sjunga inför tusentals folk innan hon dog i en bilolycka för fem år sedan. Vad varken föräldrarna eller några andra förutom Katies bästa vänner Jonathan, Luke och Patricia visste var att även Katie fick den talangen precis som sin tvillingsyster, sångrösten. Problemet är bara att hon aldrig vågat visa upp den talangen för någon, inte ens hennes föräldrar vet om det. I mitten på sommaren tröttnade Katie på livet som ledig, hon ville göra något, tjäna egna pengar och inte bara leva på föräldrarnas inkomst, även om det inte var till några problem då dom var bland de rikaste i hela Manchester. Det är därför det är bra med att ha egna företagare som föräldrar, hon får alltså ett jobb på deras företag som en assistent till artister som jobbar åt företaget. Det Katie inte vet är att herr och fru Ross för bara en månad sedan skrivit på två års kontrakt med världens hetaste popband för tillfället, One Direction
-------------------------------------------------------------------------------------
 Denna novell ägs av Emma och Erica. Det är också en sjukt bra novell, den har en genomtänkt historia och man blir så taggad på att läsa mer och mer. Man blir helt fast. Så har ni inte läst denna novell, gå in NU!♥
Prolog: 
Alla skriver alltid om den där speciella tjejen, som inte står ut i mängden eller som verkligen gör det, som hittar den perfekta killen, dess själsfrände och att de blir kära, lever dramatiska dagar, löser allt och simsalabim så lever de lyckliga i alla sina dagar efter ett pampigt stort bröllop. Men vad händer egentligen efter det? Blir allt verkligen så perfekt som det har beskrivits i alla böcker och drömmar hon haft, får hon uppleva allt hon drömt om och blir det verkligen ett lyckligt slut när slutet väl kommer?
 
Erica lever sin dröm, hon visade sig vara den där speciella tjejen från alla böcker och noveller som hittar den där perfekta killen, får uppleva mer dramatik än de flesta men i slutändan löser allt och nu är det bara ett steg kvar, det stora pampiga bröllopet. Men med bara 43 dagar kvar till den stora dagen händer det som absolut inte får hända, det där lyckliga slutet hon drömt om, allt det raseras. Niall finns fortfarande kvar vid hennes sida, men finns hon kvar vid hans? Kan förflutet förlåtas och bryggor bryggas upp igen? Kan man i hjärta och själ verkligen förlåta vänner en andra gång? Finns det verkligen något som heter ÄKTA KÄRLEK? Har det i sådana fall verkligen makten att ådstakomma vad som helst? Om ni vill veta svaren, byt blad och följ med Erica och Niall på deras väg att hitta svaren på den största utmaningen de någonsin ställts inför, är det möjligt att minnas?
 
------------------------------------------------------------------------------
Nu till den sista. Detta är Kattas blogg. Katta är också sjukt duktig på att skriva och hon har även en bra historia (alla dessa tjejer har jättebra novellbloggar, mina favoriter) och jag är även med i den, hihi♥ Katta är en jättefin person som jag har börjat skriva med. Hon är seriöst min soulmate, haha vi är så lika♥ Vi har aldrig träffats eftersom jag bor i norrland och hon nästan längst ner i Sverige, men jag hoppas vi träffas nån dag för det skulle vara så kul:)
Tillbaka till novellen, ni måste ta en titt, den är så bra!!! Klicka på bilden eller gå in på onedstories.bloggplatsen.se/
 
Prolog:
18 åriga Emily Harris är inte alls som sin 8 år äldre syster. Till skillnad från sin äldre syster Layla, dricker och röker Emily. Dessutom bryr hon sig inte vad människor tycker om henne, och lyder inte alls sin familj. 
När den kända Harry Styles visar sig i hennes liv som stora systerns pojkvän, uppstår problem. En stark relation byggs upp mellan dom, utan att någon ser eller vet. En relation så stark att inget kan komma imellan. Med ilska, smärta, svartjuka och kärlek. 

''I know we cant be together, but honestly.. I don't care''.
 
---------------------------------------------------------------------------------------

Så det var 3 läsvärda noveller som jag absolut tycker ni ska besöka. Nu ska jag skriva lite, hoppas ni nya läsare tycker om min novell och stannar kvar. Tack så mycket till My, Erica och Katta♥
 
 

Kommentarer:

1 Erica:

Jag tror du glömt sätta in länkar för jag kan inte trycka på någon av bilderna och komma in på någon av de andras novellbloggar :(

Kram! <3

Svar: Åh, vad klantigt, hahah:) Nu är det fixat, tack för påminnelsen! Kraam♥
Josefin (storywithonedirection)

2 Katta:

Du är för underbar. Tack för alla fina ord, du fick mig verkligen att le och såklart tack för länkningen. Du är så fin! Kram på underbara dig! <3

Svar: Du är så snäll, tack så himla mycket! Kramiiiiis på bästa du ♥♥
Josefin (storywithonedirection)

Kommentera här: