CHAPTER FOUR

 
Tidigare:
- Oh my god, that necklace is flawless! sa Sara övertygande och slog ut med armarna. 
- Thank you, I think I´m gonna buy it! sa jag samtidigt som Sara snurrade runt i kjolen hon provade.
- And that skirt...wow...you have to buy it! sa jag och Sara sken upp i ett leende för säkert tionde gången den senaste timmen. Hon var en glad prick min kompis.
- Yeah I´m gonna buy it! IIhh! I´m so exited! sa hon för andra gången sen vi lämnat starbucks. Jag lyfte upp min vänstra arm. 14.43.
- Sara, let´s go buy this now, cause it´s almost 3pm and you know we need time to fix ourselfs! sa jag till Sara.
- Oh, yeah let´s go! sa hon och vi började gå mot kassan.
 
 
Vi hade nu fixat oss i ca 2 timmar och vi var äntligen färdiga. Jag hade på mig mina vinröda byxor och en genomskinlig, vit blus upptill. Mitt hår hade jag inte gjort så mycket med. Låtit det självtorka efter duschen jag tog direkt efter shoppingturen och sedan hade jag rufsat till det lite under torkningen. Så lite lockar hade tittat fram. Ögonen var täckta med mörka färger som jag hade lyckas skugga väldigt bra. På läpparna hade jag ett ljust läppglans, jag kände att jag inte ville se översminkad ut så ett mer diskret läppglans fick duga tillsammans med de skarpa ögonen. Ett par silvriga och guldiga armband av olika slag prydde mina handleder och såklart hade jag det fina halsbandet jag investerat tidigare. Jag tog en titt i spegeln. Jag kände mig för en gång skull ganska vacker. Jag brukar inte ha särskilt mycket smink, men denna kväll kändes speciell på något sätt...
Jag satt nu på sängen och väntade på Sara som fixade det sista på hennes utseende. Badrumsdörren låstes upp och ut kom Sara. Hon var verkligen vacker. Nog för att hon alltid är vacker men ikväll var hon extra fin. Hon hade på sig en blå kjol med blommor och upptill hade hon ett vitt linne. Som mig hade hon även ett rätt så stort halsband och en klocka och några armband satt fint på hennes handleder.
- Wow Sofia...you really look amazing tonight! sa hon glatt. Var jag fin? Ska hon säga? Hon ser ju ut som en modell.
- Do I? you look like a model or something. Blue is really your colour! sa jag övertygande och hennes leende blev ännu större än förut och så blev mitt också.
-  Aww thank you, honey. But shall we go out and hunt a taxi now so we can make it in time for the concert? frågade Sara och jag nickade bara som svar innan vi tog på oss våra klackar och trippade ut ur dörren.
 
- Wow it´s more people here than I ever expected it to be! utbrast Sara när vi klivit ut ur taxin och möttes av tusentals fans, för det mesta tjejer. Det var redan fullproppat nu när det var 1,5 timme kvar. 
- Yeah...well it´s One Direction´s concert we´re going to....sa jag skämtsamt medan jag började gå mot de enorma köerna vid dörrarna. Vi trängde oss lite genom klumpen av människor som inte riktigt bildade en kö för att komma närmare dörrarna men ju närmare vi gick desto mer proppat var det så vi fick nöja oss med att stå ett tiotal meter från dörrarna vilket funkade bra. Jag vände blicken åt höger och granskade ett gäng små tjejer som målade varann i ansiktet. Det stod saker som I ♥ 1D, I love you, harry<3. Jag log åt dom samtidigt som jag vände tillbaka blicken mot Sara.
- It´s close now Sara! sa jag något högt men jag brydde mig inte. Jag skulle se dom igen. 
 
Efter lite trängsel och väntan stod vi nu inne i arenan på våra platser. Vi hade platser oväntat långt fram. Både jag och Sara trodde vi skulle stå längre bak men vi blev glatt överraskade över att vara lite längre fram än mitten av parkettplatserna. Vi skulle se killarna bra. Hoppas det såg oss bara. Nä sluta nu Sofia, ge dig. Du har haft din tid med One Direction. Var glad att du får se dom en gång till. Ge dig nu. Jag gav mig själv en mental örfil samtidigt som jag innerst inne hoppades på att jag skulle möta de gröna ögonen igen. 
På de stora skärmarna spelades just nu en reklam. Det var någon reklam om skor. Jag la inte så mycket intresse till de utan lät min blick glida över allt folk som var inne i arenan. Helt plötsligt uppstod ett gällt skrik. Jag vände blicken tillbaka till skärmen där nu One Directions logga nu var framme. Det byttes plötsligt till en video av killarna samtidigt som musik började spelas av vad jag antar var livebandet. Videon slutades spela och nu hörde jag att någon sjöng. Min blick flyttades till scenen där dom nu stod. Min blick vandrade över killarna, först till Louis, sedan på Zayn som just nu sjöng sitt solo, sedan till Liam, efter det stod Harry. Kom igen Harry titta på mig? Hallå? tänkte jag men det var lönlöst. Han hade blicken långt bak. Min blick gled över till Niall som hade blicken runt omkring mig. Han mötte min blick. Mitt hjärta stannade för en sekund och jag visste inte vad jag skulle göra så jag log bara mot honom. Han log snabbt tillbaka innan han började sjunga på sitt solo samtidigt som han avbröt ögonkontakten. Min blick gled runt över alla killarna samtidigt som jag bara njöt av hela situationen. När Niall var klar med sitt solo såg jag hur han smidigt gick över till Harry och viskade någonting i hans öra. Harrys ögon blev stora och det såg ut som han letade efter någonting. Notice me please. Det hände. Han mötte min blick och de där vackra ögonen blixtrade till på något sätt när vi fick ögonkontakt, jag vet inte om det hände, jag kanske bara inbillade mig. Han log till och höjde handen som en hälsning och jag upprepade snabbt samma sak. Nyfikna tjejer vände sig om och tittade undrade på mig, om jag var någon kändis eller något. De flesta gav mig en sur blick och vände tillbaka blicken mot killarna men det var två små tjejer som inte tittade bort. Jag tittade undrade på dem. De började gå mot mig.
- Um, who are you and why did he wave at you? frågade en av tjejerna. Den äldre tror jag det var.
- I´m Sofia, I don´t really know why he waved but he did. Sorry but I´m watching a concert! sa jag lite kaxigt medan jag viftade bort dom. Jag orkade inte med frågor nu när jag såg på en konsert. De gav mig bitch blickar innan de gick tillbaka dit där de stod förut. Fjantar. 
 
Konserten gick förbi snabbt, tyvärr. Jag och Harry hade utbytt blickar ett par gånger och även jag och Niall. Jag och Sara hade förmodligen sett ut som fån där vi stod och hoppade, sjöng med, dansade och skrek. Men vi brydde oss inte. Det här hände inte så ofta så vi bara och njöt av stunden och sket i omvärlden. Det var nu bara några få låtar kvar. En lätt knackning på min högra axel fick mig att avbryta dansen, eller ja hoppandet, och vända mitt huvud åt höger där jag möttes av en grov man. Han fick mig att backa ett steg eftersom jag vart så rädd.
- Are you Sofia Winston? frågade mannen. Han var väldigt lång, hade snaggat hår, kort skägg och väldigt mörk röst. Varför undrar han vem jag är?
- Um...yes I am...sa jag försikigt. Vem var denna mannen? Som om han läst mina tankar svarade han på min icke ställda fråga.
- I am One Directions security guard, Sam Klonim. Mr. Styles wanted to have your number but as you understand he can´t get off the stage without people notice him! sa Sam, som han tydligen hette. Vänta va? Vill han ha mitt nummer? Nu händer något orimligt igen. Drömmer jag? Men om jag drömmer vill jag i alla fall göra det till en bra dröm. Jag vände blicken mot Harry som redan hade ögonen på mig och mitt hjärta hoppade över ett slag när han log till. Jag log glatt åt honom innan jag vände mig tillbaka till Sam. Jag tog emot pennan han höll i och skrev skakigt ner siffrorna som sedan skulle bilda mitt nummer. När jag skrev sista siffran gjorde jag ett snett streck och skrev mitt namn och ett hjärta. Jag kunde inte låta bli. Jag lämnade tillbaka pennan och log mot Sam. Han gav mig ett svagt leende innan han nickade och gick iväg. Herregud vad händer med mitt liv?. Jag tittade på Sara som tydligen hade sett vad som hände eftersom hennes ögon var stora som tennisbollar.
- What did he want? frågade hon nyfiket.
- Harry sent him. He wanted my number. What is going on? sa jag samtidigt som jag placerade båda mina händer om huvudet och skakade på det. Sara kunde inte få ut ett ord utan stod bara där med stora ögon och öppen mun.
- I can fix someone for you! but come on let´s enjoy the last of this concert! sa jag och blinkade med ena ögat samtidigt som Zayn sa i micken att den kommande låten tyvärr var den sista.
 

- Here, take my hand Sara! sa jag till Sara när vi kommit ut från arenan. Alla tusentals tjejer och killar som varit på konserten skulle nu fara hem samtidigt och folk knuffades hit och dit. Jag ville helst inte tappa bort min kompis så det kändes smartas att hålla henne så nära mig som möjligt. Hon tog emot min hand samtidigt som vi började leta en taxi. Det var många taxibilar längs vägen men vi var tvungna att springa den sista biten för att få en. En snäll gubbe släppte in oss. Vi sa adressen till honom och han började köra. Jag lutade mig bak i stolen och pustade ut, jag greppade tag i Saras hand och log. Gud vilken kväll alltså. Jag skulle precis börja prata med Sara som satt och pillade med mobilen när jag möttes av ett bländade ljus bakom Sara.
- EY WATCH OUT!! skrek jag åt chauffören. Jag hörde ett kraftigt tutande ljud innan jag kastades fram och tillbaka i min plats. Jag knep hårt ihop ögonen när jag hörde glassplitter. Mitt grepp om Saras blev allt hårdare när jag kände hur hennes hand började glida ur min hand. En obeskrivlig smärta uppstod i hela min kropp.
SARAA!  hann jag skrika innan allt blev svart.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ohh....vad händer nu tror ni? Tack för att ni läser♥ 3+ kommentarer?
 
Update: Ursäkta låg updatering. Har som sagt börjat om skolan och det är lite mycket. Har aktiviteter och jag måste få sömn...och jag vill inte bara slänga in något halvdåligt kapitel. Hellre välgjort och sällan uppdatering än dåligt och ofta? Så det kommer så fort jag hinner. Tack för att ni ändå kikar in varje dag!♥ Kram på er!

Kommentarer:

1 Amelia Olsson:

Åh gud vad spännande! ;o

2 Katta:

Sååååå bra. Otroligt duktig är du ♥
Kram underbara! ♥

Svar: Åh tack så himla mycket!♥ du är för underbar, kram♥
Josefin (storywithonedirection)

3 Emma:

Supersuperbra!! Jag har nu läst igenom alla delar! Och du skriver gudomligt!

Skulle du vara intresserad att göra ett länkbyte?

Svar: Åh tycker du det?? Tack tack tack vad glad jag blir!♥
Ja men kanske det. Är det okej om jag bara lägger in din blogg bland länkar och skriver i slutet av nästa novell att de ska kolla in din blogg? Funkar det? ♥ Kram!
Josefin (storywithonedirection)

4 My (1D Novell):

Ooh my goood! Såå himla bra, och du ska vara 99a?! du skriver tusen gånger bättre än mig och jag fattar inte hur man kan va så bra som du! haha :D gryym novell å är redan kär iden! <3

Svar: Åh herregud. Ja haha är född sent år 1999;) Tack så hemskt mycket! ska du säga? du skriver så grymt bra! TACK SÅ MYCKET!♥
Josefin (storywithonedirection)

5 Emma:

Visst är det okej!

Kommentera här: